Niema kryzysu na napoje!

Znów jest sprzedaż napojów bezalkoholowych. Do łask wróciły soki i nektary. Na pozycji zyskują także energetyki oraz woda butelkowana – donosi „Rzeczpospolita”.
Ponad 12,4 mld zł wydali Polacy na napoje bezalkoholowe w 2014 r. – podaje Coca-Cola HBC Polska za firmą badawczą Nielsen. Toż o 3,5 proc. wysoce niż w 2013 r. Sprzedaż stanowiona w litrach poszła w aktualnym etapie w głowę o 2,8 proc.
Rynkowi napojów daleko do wzrostu sprzed lat. Że na nim a oznaki ożywienia po czasie spowolnienia. Też w 2013 r. nasze koszty na napoje bez procentów zmalały o 1,1 proc.

Najbardziej, o 8,8 proc., do ponad 2 mld zł, zwiększyła się w 2014 r. sprzedaż soków i nektarów. No rewelacyjnego wyniku spodziewało się dużo w branży napojowej. Przeciętny Polak wypija już bowiem ok. 20 litrów soków, nektarów oraz napojów owocowych rocznie, co nie odbiega od małego spożycia w regionach Unii Europejskiej.

Trend wzrostowy może także w terenie napojów energetycznych. W 2014 r. podzielilibyśmy na nie ponad 806 mln zł, o 7,8 proc. wysoce niż w 2013 r. Od paru lat na pozycji zdobywa i woda butelkowana. W ubiegłym roku jej sprzedaż urosła o 6,1 proc., do ponad 3,3 mld zł.

Be Sociable, Share!

Możliwość komentowania jest wyłączona.